Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


29. november 2012

Nesten i mål .....

Hals nr 2 denne julen .....
Denne er strikket av alpakka garnet Hexa fra DSA
Den er så stor at den går to ganger rundt halsen


Vanskelig å se mønsteret i blitslyset, men det gjør faktisk mere utav seg i virkeligheten

Her har jeg lagt opp 150 masker på pinne nr 6
Vrangbord; 1 rett og 1 vrang i 4 omganger
Deretter 39 omganger med mønster;
- 1 omgang rett
- 1 omgang; 1 rett og 1 vrang
- 1 omgang rett
-1 omgang 1 vrang og 1 rett
Så til slutt 4 omganger vrangbord; 1 rett og 1 vrang

(kopiert fra en H&M hals)

Nå har jeg julegave-lue nr 9 på pinnene - den siste for i år, tror jeg
Da mangler jeg bare to kluter - og håper å være i havn i løpet av lørdag
(dvs, da er halvparten av gavene unnagjort)

Synes det er koselig å gi bort hjemmelagde ting - men jeg er jo alltid så seint ute......
Neste år skal jeg begynne rett etter sommeren (tror jeg, trallalla)

GOD HELG - i morgen drar jeg på dametur ....

- Sidsel -



3 kommentarer:

  1. Så fine de blir, lurer på om det blir noen av de her etterhvert. Nå holder jeg på med et annet prosjekt:) Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  2. Så mye fint du lager :-)
    Synes elgluen er super kul. Hvilket garn og pinnestørrelse brukte du på den?
    Strikket du den frem og tilbake og sydde den sammen til slutt?

    Hilsen Lisbeth

    SvarSlett
  3. Artig å se at det ikke er bare jeg som produserer halser til jul, denne var kjempe-fin :) Ønsker deg en flott desember! Klem fra Anne.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails