Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


26. november 2012

Smetteskjerf

Disse skjerfene går aldri av moten
Husker de fantes i min barndom - (og sikkert før der også)
Mine barn har hatt halser av forskjellig slag - for jeg har ikke kunnet strikke disse skjerfene


NÅ har jeg endelig funnet et mønster og fått strikket en prøve
Mønsteret fikk jeg av Tante Maraj med denne inspirerende bloggen

Må teste ut litt hvor langt midtstykket skal være i forhold til størrelse
- for babyer har jo ikke hals før de er nærmere ett år .....

Uff -jeg skulle vel ikke teste slikt nå, men strikke julegaver ......
Jaja - kanskje jeg skal gi bort dette???

- Sidsel -

3 kommentarer:

  1. Smettesjal er kjempefint og praktisk!
    Jeg hadde blitt superglad over å få noe sånt
    i julegave til mine barn da de var små:-)

    SvarSlett
  2. Denne er nydelig Sidsel. Strikket sånn da jeg hadde ei litta ei hjemme på 70-tallet :) Nostalgisk og koslig.

    SvarSlett
  3. Koselige minner Sidsel. Husker jeg strikket sånne når dere var små. Ser ditt er dobbelt/nedbretta bak.Mitt mønster er bare halve bredden bak. De har jo ikke så stor hals de små. Men nusselig var det i hvert fall. Du e så flink :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails