Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


12. januar 2013

Enda en rullelue

Den neste lua ble ikke GUL, da - heller mer APPELSIN
Men uansett - KUL farge ..... 


Ikke min denne heller, nei - den skal i vinduet på Husfliden
Denne er også strikket i Inca og Plum - for oppskrift se HER

Tilbake til Marius-strikk ......

- Sidsel -

11 kommentarer:

  1. appelsiiin, ja så fiiin... :)
    God helg!

    SvarSlett
  2. Kjempestilig farge! :) Hvilket garn har du brukt? God helg! :)

    SvarSlett
  3. Skikkelig fin farge! Fikk påskefølelse av denne :-)

    SvarSlett
  4. Så fin blogg du har Sidsel. Jeg liker Husfliden:) Hilsen Solveig FK

    SvarSlett
  5. Veldig god og varm gulfarge, blei så fint fargespill med dei to trådane. Kan eg spør deg om ca strikkefasthet? Siden du har vore så snill å lagt ut oppskrifta lurte eg på om eg skulle prøva meg på den. Har et nøste mørkerosa angora-etelleranna frå 1989 som eg vurderte å forbarma meg over, men då må eg vita om strikkefastheten er innenfor rekkevidde..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ca 24-25 m pr 10 cm, vrangmaska... Er garnet tynnere legger du bare opp noen ekstra masker.... ;-)

      Slett
  6. Flott lue og frisk farge :)
    Hilsen Beth

    SvarSlett
  7. Strikken du med dobbel trå, alså to forskjellige garntyper?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en tråd av hvert slag. inca er en tynn alpakka tråd, og plum er en enda tynnere lodden tråd

      Slett
  8. Så utrolig kul hue! Herleg farge :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails