Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


3. februar 2013

Ufrivillig strikkepause

Jeg startet strikke-året med en voksen Marius-genser på pinnene
Etter den ble det 5 FWSS-luer, 2 par AngryBirds-votter og et skjørt 

Bursdagsgave til en venninne av min datter
Skjørtet er strikket etter mitt eget mønster, som jeg gjerne deler
Garnet jeg bruker er BabySilk fra Du Store Alpakka

Legg opp 100 masker med dobbelt garn på pinnenr 5
Strikk 8 pinner perlestrikk - og fortsett med glattstrikk til ønsket lengde (her 34 cm)
Vrangborden øverst er strikket med en vridd rett og en vrang i ca 5 cm
I vrangborden tredde jeg en tynn rund strikk
Nederst på perlestrikken - har jeg hekla staver i bølger (se bildet)
Skjørtet måler totalt 40 cm i lengde - og 64 cm rundt - og er ca str 12 år (xs)

Syrin farget FWSS-lue til meg selv
Plutselig var det stopp - senebetennelse i den ene armen og værk av overbelastning i den andre
Derfor ble det både strikke- og blogge-pause denne uka
Prøvde meg på litt strikking i helgen, men må nok vente enda noen dager
Kjedelig - iallefall når jeg har 4 prosjekter på pinnene og like mange på "TO-DO"-lista

I mellomtiden leser jeg blogger, strikkeblader og bøker og samler enda mere inspirasjon

Ha en flott kommende uke

- Sidsel -

2 kommentarer:

  1. Likte skjørtet veldig godt, skulle ønske jeg var en strikker..

    God bedring og lytt til kroppen!!

    SvarSlett
  2. Nydelig skjørt, Sidsel. Passer nok best til ei uten rumpe og mage.
    Senebetennelse, ja, det måtte vel komme snart... Stakkars armene dine som de jobber. Pendle med armene langs siden er bra. Ha ei fin, strikkefri uke. God bedring.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails