Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


29. juli 2013

Sommerens genserprosjekt

Har lenge sett på denne genseren - og ønsket å strikke noe lignende
Problemet var bare at oppskriften kun var å oppdrive på fransk


Med målebånd, skisseblokk, prøvelapp og en god porsjon pågangsmot 
- satte jeg meg et mål om å få strikket denne iløpet av sommeren
Brukte garnet Line  fra Sandnes - godt å strikke av, fin struktur - og behagelig å ha på


Prøvde å tegne denne knuten på rutepapir - men måtte gi opp
Jeg begynte heller bare rett på og strikket meg frem til resultatet 
(måtte rekke opp noen ganger og ja)


Valgte raglan-felling for å slippe så mye montering
Halskanten er strikket fast rundt hele halsfellingen
(1m fra kanten og 1m fra bolen ble strikket sammen på annenhver pinne)
Dette har jeg aldri gjort før, så det ble endel prøving og feiling


Det viktigste - jeg er fornøyd med det ferdige resultatet

- Sidsel -



5 kommentarer:

  1. den er da også blevet ualmindelig lækker, og passer dig super flot.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlett
  2. Genseren ble veldig fin, å med en oppskrift på fransk så synes jeg du har vært superflink :) Ang. kommentaren din om stua vår og maling; du hadde helt rett - det var virkelig verdt det! :)Ønsker deg en fin uke videre. Her må det vaskes litt klær etter ferien... :/

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe ..... jeg strikka ikke etter fransk oppskrift, for det kan jeg nok ikke..... så bare etter bildet

      Slett
  3. Kjempefin genser!!

    Jeg er mektig imponert!

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Wow - tar av meg hatten! Ble jo helt knall!!!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails