Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


30. juli 2013

Strikkemønster til mobilugle

Jeg så en lignende mobilveske for noen år siden 
- tok bilde av den, arkiverte den i idè-mappa mi - og glemte den


I mellomtiden har jeg produsert diverse andre mobilvesker
Men i sommer så jeg flere som hadde ugleveske - 
og jeg bestemte meg for å lage min egen variant


Til nå har det blitt to ...... men ikke umulig det blir flere

Den ene er strikket i bomullsgarn, og den andre i dobbel babyull
Begge på pinne 3,5

Du legger opp 36 m og strikker rundt - resten leser du i diagrammet


Når du har felt av, syes bunnen sammen
I hullraden festes en tråd/ snor
Denne kan strikkes slik som jeg har gjort
Legg opp 3 m på en pinne - strikk disse tre maskene 
Legg tråden bak arbeidet og strikk de 3 m, om og om igjen, til du har en snor på ca 1 meter

Blir veldig glad dersom dere linker til meg, om dere bruker mønsteret :-)

- Sidsel -

2 kommentarer:

  1. nydelig disse var da, takk for mønster

    SvarSlett
  2. Den kjenner jeg igjen ;-). Tar jeg ikke helt feil, så så du "originalen" i en liten butikk på VBS. Den fantes i flere farger og 2 störrelser ;-). Strikket i bomullsgarn ;-).
    Her er et av de mange...
    http://www.tantemaarit.blogspot.fi/2010/09/kamerakannykkapussi.html
    ...og her litt flere ugler...
    http://www.tantemaarit.blogspot.fi/2010/09/polloneule.html
    http://www.tantemaarit.blogspot.fi/2010/12/vauvanpeitto-babyteppe.html

    Flaks at jeg synes knapper er kule på klär, så jeg holdt ut med knappesyingen (föltes som en endelös maraton å sy dem...).

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails