Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


30. september 2013

Kul genser med hette

Var ikke denne genseren tøff?
Den er superrask å strikke - siden den er strikket med 3 dobbelt garn
2 tråder Finull og 1 tråd Plum, og alle trådene har forskjellig farge


Genseren har mange enkle detaljer - som gjør at den blir spesiell
Den er strikket lengere bak enn fremme, 
har heklekanter rundt alle åpninger, tøff hette med dusk - og en hekla blomst på ryggen


Alma på 5 stiller gjerne opp som modell
Genseren er str 4 år - og den kunne nok vært litt større til henne

MEN det er ikke hun som får glede av den denne gangen


Denne skal henge i vinduet på Husfliden i Molde
Mønsteret finnes i siste PTdesign - nr 121 - 
og Husfliden har både mønster og garn til denne

- Sidsel -

5 kommentarer:

  1. Den var stilig og tøff! Likte detaljene med dusk og blomst:)

    SvarSlett
  2. Denne genseren var kjempefin og annerledes! Artig at det var pynt på ryggen! Kanskje denne blir like populær som Oslo-anorakken?

    Ønsker deg ei fin høstuke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så fin! Denne kunne jeg tenkt å prøve å strikke til gutten min- men da må jeg finne noe bomullsgarn- han klør av all ull. . .

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails