Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


15. november 2013

Oppskrift på mine reveluer

Jeg har jo strikka en revelue tidligere også
- men med både rev og tekst, ble det endel maskesting å sy på til slutt
Nå har jeg hoppa over teksten - og strikker bare revene ......


Denne er strikket av Raumas Pt5 Sport - og er str 6-8 år
120 masker på pinne nr 2,5 - vrangbord over 18 omganger
Bytt til pinne nr 3,5 - strikk 5 omganger (fell 3 m på siste omg)
Revebord over 8 omganger - og videre med grått 12 omganger (fell 7 m på siste omg)
Toppfell; strikk 8 m, 2 sm, - ut hele omg. Så 3 omg uten fell
strikk 7m, 2 sm - ut hele omg. Så 3 omg uten fell
Fell på samme måte med en maske mindre for hver felling
Etter du har strikket 4 m og 2 sm , skal du bare ha en omg uten felling
Fortsett felling til du har 11 masker igjen
Trekk tråden igjennom de resterende masken og fell av


Denne er også strikket av Pt 5 Sport, men med ribbestrikk i toppen
Denne er str M og sitter godt på hodet 
Du kan strikke noen omganger ekstra før felling - dersom du vil ha en lenger versjon 


Her har jeg lagt opp 120 m - og strikket 25 omg 2 rett og 2 vr
Så 5 omg rett - revebord - 5 omg rett - også videre ribbestrikk
Etter totalt 50 omganger, strikker jeg sammen vrangmaskene til en
Etter 5 omganger til, strikker jeg sammen de to rettmaskene til en
Fortsetter med 1 rett og 1 vr i 5 omg
2 m sm hele omgangen - så en omg uten felling
Denne siste linjen gjentaes til jeg har under 10 masker igjen
Trekk tråden gjennom maskene og fest den godt


Nå er det slutt på revestrekene mine - for denne gang

- Sidsel -



2 kommentarer:

  1. Herlige reve-luer! Takk for at du deler oppskrift! Ser ikke bort fra at jeg prøver meg på en reve-strek.

    Ha en fin fredag, og god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Rever er en hit om dagen!! Skjønner godt du droppa mengder av maskesting;) Små rever gjør seg veldig på luene!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails