Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


25. januar 2014

Strikking, baking og fjellturer

 Har ikke strikka så mye nytt i år, og da blir det også lite blogging
Har noen "nesten-ferdig-arbeider" som skal gjøres ferdig før jeg skal begynne på noe nytt .....


Tok meg tid til å strikke en liten gave - lue og sokker til en babygutt
Har strikket av garnet Hverdags fra DSA - noe jeg garantert skal gjøre igjen


Det har også blitt to slike halser - en grå og en burgunder (nødvendighetsstrikk når vi har minusgrader)
Faerytale fra DSA, pinne 5 og 120 masker. Strikk til nøstet er brukt opp .....


Jeg har bakt ganske mye i år også 
Polarbrød fra Trines matblogg bakes en gang i uka - og dette passer ypperlig i matpakka
Dobbel porsjon gir ca 30 brød


Baker knekkebrød også - fra Yngvars bok
Jeg kjører de hele kornene litt i blenderen - så får jeg bedre fram 
smakene på sesamfrø, solsikkekjerner og linfrø


Nydelig utsikt fra fjellene bak huset vårt
Nesten snøfritt og minusgrader - flott å gå tur i skogen og på fjellet
Greit kunne gå ut døra hjemme - og rett opp gjennom skogen
Gjør det så ofte jeg har mulighet

Ha en fin, fin lørdagskveld - med eller uten strikketøy

- Sidsel -

8 kommentarer:

  1. Søte babygaver du har strikket:) og hals MÅ man jo bare ha i disse vindfulle dager! Takk for tips om oppskrift på Polarbrød, her i huset er ungene så lei vanlig brød, så det skal jeg jammen prøve ;) ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. flott med polarbrød til matleie barn (og voksne) Enkelt å bake, oppbevares i fryseren - og så tiner det fort

      Slett
  2. Du ligger ikke på latsida akkurat!
    Tok til meg tipset om å knuse korna i knekkebrødet. Jeg er nemlig også en ivrig knekkebrødbaker, men Polarbrød har jeg ikke prøvd.
    Hverdags har jeg hørt mye fint om, og settet du har strikka ble riktig tøft! Her har vi mye snø og kuldegrader. Real vinter som jeg setter pris på. Greit å få brukt alle strikkeklærne som jeg lager.

    God søndag til deg! God tur til fjells! Regner med du er i farta.... Her blir det skitur i lysløypa i kveld.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. ønsker meg snø i lysløypa jeg og ....

      Slett
  3. Så fint det settet var, ser godt og varmt ut. Ha en fin søndag, klem fra Beth

    SvarSlett
    Svar
    1. takk for hyggelig kommentar. Er så kjekt å strikke småplagg i gave .... fortsatt fin søndag til deg

      Slett
  4. Svar
    1. Elsker å strikke og gå på fjellet - og har begynt å like å bake...... Godt med flere "hobbyer" å bytte på .... :-)

      Slett

Related Posts with Thumbnails