Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


16. januar 2015

Retrokofta


Har hatt planer om å strikke denne lenge 
- så istedet for å strikke julegaver i år, strikket jeg denne til meg selv


Bolen er strikket i vamsegarn fra Rauma 
Mønsteret oppe er dobbel Finull og dobbel Tumi fra Rauma 
- og litt dobbel Hverdags fra DSA (bare restegarn)


Knappestolpen er hekla av enkel Finull
Måtte hekle rundt halskanten også for at den skulle ligge pent



Jeg har ikke felt raglan etter oppskrifta 
- men felt hver 6. omg 4 ganger - så hver 3.omg resten
Jakka var litt kort i ermene - men den har tøyd seg litt i bruk.

Denne henger på kontorstolen og er i bruk hver dag ....


3 kommentarer:

  1. Den blei rålekker!
    God helg til deg og dine.

    SvarSlett
  2. Så fin den ble! Minner meg om gamle dager. Koselig at du er fornøyd, og at kofta er i daglig bruk.

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails