Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


10. februar 2015

Januarstrikk

 Jeg strikker heldigvis mye mer enn jeg blogger 
- men skal allikevel prøve å legge ut litt av min produksjon med jevne mellomrom


Alma elsker ull - og i fjor strikka jeg en ullbukse i dongrifarge på bestilling fra henne
Den ble strikket i dobbel Hverdags, noe som ble litt tykt
Denne ullbuksa strikket jeg derfor i enkel Hverdags, og fikk et mye lettere og mer behagelig plagg

Siden Alma gjerne går i ullbukse daglig, strikket jeg også en rosa bukse til henne

Mønsteret er "simpelthenbukse" fra Paelas - strikket i Babysilk fra DSA
Buksa har grønne lommer og lys rosa knytesnor

Stripelue til mor i Tynn alpakka - deilig med en tynn og lett lue


Selbuvotter til Håvar  på 12. 
"men, mamma de er så fine at jeg kan ikke bruke dem til hverdags...."

Tova tøfler til mor - deilig på ekstra kalde dager - for jeg går jo ellers alltid barbent


Restesokker i tynt "Tiger-garn" - Det er alltid noen som har bruk for sokker ....

Og sist men ikke minst - et MK skjerf strikket i Puno fra Rauma
Det skulle egentlig være til meg selv, men havnet på utstillingen på Husfliden .....
Får se om det blir et nytt til meg selv etter hvert

I kveld er det koftemontering som gjelder 
- en variant av Valdreskofta til min mann .....

2 kommentarer:

  1. Ullbukser er tingen for barn! Tenker den i Baby silk er deilig å bruke. Jeg har en tunika i samme garn og bruker den mye. Jentene mine brukte også hjemmestrikka ullbukser til de var ganske store. Er enig med Håvar. Kjempefine votter!
    Er spent på å se den kofta.

    God onsdag fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Deilig bukse.
    Og alt det andre fine du har laga.
    Hua er kjempefin, eg kler ikkje hue, men kanskje denne kunne vere noko ?

    Fin torsdag frå Anne-Mari

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails